hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| ساماندهی اشتغال اتباع خارجی به مؤسسات کاریابی واگذار می‌شود

البرز| ساماندهی اشتغال اتباع خارجی به مؤسسات کاریابی واگذار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خبر داد: ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استان البرز به مؤسسات کاریابی واگذار می‌شود.

 اسماعیل خلیلی در جلسه راه‌اندازی و آموزش کاریابی‌های منتخب جهت امور اشتغال اتباع خارجی استان البرز با حضور معاون اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران این کاریابی‌ها از واگذاری ساماندهی امور اشتغال اتباع خارجی به تعدادی از کاریابی‌های استان خبر داد.

او با اشاره به حضور اتباع خارجی در استان گفت: استان البرز یکی از استان‌های پرمشغله در امور اتباع خارجی است و در این راستا حدود 60 هزار نفر از اتباع خارجی ساکن در البرز شناسایی‌شده‌اند که بخشی از آن‌ها دارای گذرنامه و بخشی نیز دارای کارت آمایش هستند.

او همچنین در خصوص دفاتر کفالت اتباع خارجی گفت: در دفاتر کفالت و اقامت اتباع خارجی امور مرتبط با کارت آمایش، تمدید گذرنامه و مراودات اتباع خارجی در ایران انجام می‌پذیرد و ساماندهی اتباع، شناسایی و نظام‌مند کردن آن‌ها نیز بر عهده وزارت کشور و دفاتر کفالت است.

خلیلی در خصوص واگذاری و ساماندهی اشتغال اتباع خارجی به کاریابی‌ها اظهار داشت: بر اساس مواد 120 تا 129 قانون کار وظیفه ساماندهی اشتغال اتباع خارجی بر عهده وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی است، همچنین بر اساس ماده 20 آئین‌نامه اجرایی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی، کاریابی‌هایی برای ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استان‌های کشور تعیین و اتباع خارجی که در دفاتر کفالت شناسایی و دارای مجوزهای قانونی حضور و کار در کشور باشند، می‌توانند جهت امور اشتغال خود به این کاریابی‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان البرز خاطرنشان کرد: هدف از واگذاری اشتغال اتباع خارجی به تعدادی از دفاتر کاریابی در البرز؛ ساماندهی و نظام‌مند کردن اشتغال اتباع خارجی دارای مجوز قانونی و مقابله با اشتغال غیرقانونی آنان و مشکلات در این خصوص در استان است که با نظارت جدی این اداره کل و تعامل مؤثر با نهادهای نظارتی مربوطه استان اجرایی می‌شود.

او تصریح کرد: از دیگر اهداف این طرح آن است که کارفرمایان موظف شوند برای استفاده از نیروی کار اتباع خارجی فقط از افرادی استفاده کنند که دارای مجوزهای قانونی لازم برای اشتغال و اقامت در ایران باشند و در این راستا با این کارگران تبعه خارجی مجوز دار نیز در صورت حوادث ناشی از کار و یا برخورداری از مزایا مانند کارگران مشمول قانون کار ایرانی رفتار می‌شود.

خلیلی در ادامه عنوان داشت: در حال حاضر مقرر شد 4 کاریابی در مناطقی از استان البرز امور اشتغال اتباع خارجی را عهده‌دار شوند و از مدیران این مراکز کاریابی انتظار می‌رود با حساسیت و دقت نظر کامل و با هماهنگی کامل با این اداره کل ونیز سایر نهادهای نظارتی مرتبط استانی در خصوص مسائل هویتی این افراد ونیز اشتغال آنان اقدام کنند.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد